niedziela, 5 października 2014

Leśne grzyby w śmietanie

Jesień zdecydowanie kojarzy mi się z grzybami, które uwielbiam. Niestety nie znam się na grzybach, więc sama ich nie zbieram. W tej kwestii muszę liczyć na innych... Jednak gdy już mam grzybki w domu, obowiązkowo przyrządzam z nich taki oto nasz przysmak, na który wszyscy czekają z utęsknieniem. 

Produkty potrzebne do sporządzenia dania: 

  • świeże leśne grzyby 1/2 kg
  • śmietana 18% 3 łyżki
  • cebula 1 szt
  • masło 1- 2 łyżki
  • sól, pieprz czarny mielony

 

Sposób wykonania:

Grzyby oczyści, umyć, pokroić na spore kawałki. Na patelni rozgrzać tłuszcz, wrzucić pokrojone grzyby, podsmażyć je delikatnie. Następnie dodać pokrojoną w kostkę cebulę. Całość dusić do miękkość grzybów, następnie dodać śmietanę. Wszystko razem zagotować, doprawić do smaku. Podawać ze świeżym pieczywem. 

1 komentarz:

  1. To jest danie, które robiła moja mama. Dokładnie tak samo. Dziękuję za miłe wspomnienia. Uwielbiam tak robione grzyby. Prosty, tradycyjny sposób - najlepszy.
    Niestety teraz już nie jeździmy na grzyby. Chyba muszę znów zacząć to robić, bo danie, które udostępniłaś przypomniało mi te cudowne smaki. Aż mi się łezka w oku zakręciła.Pozdrawiam serdecznie :)
    Pyszne :))

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.