wtorek, 12 grudnia 2017

Placuszki z gotowanych ziemniaków i kapusty kiszonej

Pyszne i mięciutkie placuszki ziemniaczane, których smak podkręca dodatek kiszonej kapusty. Najlepiej smakują polane aromatycznym, gęstym sosem, który powstał z połączenia pysznego, łagodnego ketchupu Kotlin, świeżego mięsa mielonego i zielonych warzyw. Polecam.
Składniki, których będziemy potrzebować:

  • ziemniaki 5 sztuk
  • kapusta kiszona 300 g
  • jajko 1 sztuka
  • mąka pszenna 3 łyżki
  • sos:
  • mięso wieprzowe mielone (u mnie z łopatki) 500 g
  • papryka zielona 1 sztuka
  • cebula (duża) 1/2 sztuki
  • czosnek 3 ząbki
  • cukinia (mała) 1 sztuka
  • ketchup łagodny firmy Kotlin 1 opakowanie (430 g)
  • woda 1/2 szklanki
  • smalec 2 łyżka
  • sól
  • pieprz czarny mielony
  • wędzona papryka w proszku 1/2 łyżeczki
dodatkowo:
  • mąka pszenna do panierowania 1/2 szklanki
  • olej do smażenia 200 ml

Sposób wykonania:
Ziemniaki obieramy, gotujemy w osolonej wodzie. Ugotowane ziemniaki odcedzamy, ubijamy tłuczkiem i odstawiamy do wystudzenia.
Masa ziemniaków po ugotowaniu to około 700 g. Kapustę odciskamy z nadmiaru soku, drobno siekamy, łączymy z wystudzonymi zimniakami, dodajemy jajko i mąkę. Masę wyrabiamy dłońmi do momentu, gdy będzie jednolita i gładka. Formujemy okrągłe kotleciki, o grubości około 2 cm, obtaczamy w mące. Kotlety smażymy na rozgrzanym oleju na rumiano. Z każdej strony smażymy około 3 minuty.


Sos: Cebulę i cukinię obieramy, paprykę pozbawiamy gniazd nasiennych. Warzywa kroimy w drobną kostkę. Obieramy czosnek, przeciskamy przez praskę. W rondelku rozgrzewamy smalec, podsmażamy na nim warzywa. Następnie dodajemy mięso mielone, przyprawy. Całość smażymy 10 minut. Następnie wlewamy ketchup i 1/2 szklanki wody. Sos gotujemy na wolnym ogniu 10 minut. Gorące placuszki podajemy polane sosem.

Smacznego.

 
#kotlin #iloveketchup #smaknr1 #BEZograniczen  

 
I LOVE KETCHUP

sobota, 9 grudnia 2017

Pesto bazyliowe z serem żółtym

Aromatyczne uzupełnienie wielu dań ponieważ pesto możemy połączyć z makaronem, mięsem czy rybami. Idealnie sprawdza się także jako dodatek do zimnej płyty, czyli do wszelkiego rodzaju wędlin, jaj czy serów. W moim przepisie do jego zrobienia wykorzystałam chleb razowy oraz jogurt. Dodatki te sprawiły, że pesto stało się gęstsze i idelne na kanapki. Polecam.


Składniki, których będziemy potrzebować:
  • świeża bazylia 1 doniczka
  • chleb razowy 1 kromka
  • czosnek 3 ząbki
  • orzeszki pinii 2 łyżki
  • ser żółty Gouda 80 g
  • jogurt naturalny 4 łyżki
  • olej Kujawski aromatyzowany czosnkiem i bazylią 3 łyżki
  • sól


Sposób wykonania:
Listki bazylii płuczemy w zimnej wodzie, osuszamy, siekamy na desce. Ser żółty ścieramy na tarce o grubych oczkach. Orzeszki pinii prażymy na patelni na delikatnie złoty kolor. Do blendera wrzucamy obrany czosnek, pokruszony chleb, posiekaną bazylię, ser żółty. Wlewamy jogurt i olej. Składniki blendujemy do momentu uzyskania jednolitej masy. Pesto doprawiamy do smaku solą.


Smacznego.


piątek, 8 grudnia 2017

Śniadanie à la "Czarny las", bo płatki nie muszą być nudne

 

Bardzo proste i lekkie śniadanie, które możemy przygotować w kilka minut. Polecam je przede wszystkim zabieganym płatkożercom.
Składniki, których będziemy potrzebować:
  • jogurt naturalny 1 opakowanie (390g)
  • serek mascarpone 1 opakowanie (250g)
  • cukier puder 2 łyżki
  • wiśnie drylowane w syropie (150 g)
  • płatki Corn Flakes kakao i miód firmy Lubella 12 łyżek



Sposób wykonania:
Jogurt mieszamy z serkiem mascarpone i cukrem pudrem do momentu uzyskania jednolitego kremu bez grudek. Wiśnie osączamy na sicie.
Do wysokich szklanek nakładamy po dwie łyżki płatków, mniej więcej dwie łyżki na każda porcję. Następnie wykładamy porcję kremu, na którym układamy wiśnie (8-10 sztuk). Wiśnie przykrywamy kolejną warstwą kremu.
Wierzch dekorujemy wiśniami i płatkami (tutaj około 1 łyżka na porcję).


Smacznego.
 
 
#dzienzdrowegosniadania #odkryjcomozezboze #silazezboz #lubella #lubellacornflakes
 
 
SIŁA ZBÓŻ NA DZIEŃ DOBRY

czwartek, 7 grudnia 2017

Tosty z masłem orzechowym, bananem i miodem gryczanym

Proste, zdrowe i smaczne śniadanie, czyli tosty z miodem i bananem. U mnie sprawdzają się doskonale także jako słodka przekąska lub lekka kolacja.
  
Składniki, których będziemy potrzebować:
  • chleb pełnoziarnisty 4 kromki
  • masło orzechowe 2- 3 łyżki
  • banan 1/2 sztuki
  • serek wiejski 100 g
  • orzechy włoskie 3 łyżki
  • miód gryczany 3 łyżki
  • płatki Corn Flakes kakao i miód firmy Lubella 4 łyżeczki

Sposób wykonania:
Banana obieramy ze skórki, kroimy na plasterki. Pieczywo smarujemy masłem orzechowym, na maśle układamy plasterki banana. Tak przygotowane grzanki układamy na blaszce (tej z wyposażenia piekarnika) wyłożonej folią aluminiową, pieczemy w piekarniku o temperaturze 180 stopni przez 10 minut.

Orzechy rumienimy na suchej patelni, siekamy, następnie mieszamy z miodem.
Ciepłe grzanki podajemy z łyżką serka wiejskiego, polane miodem z orzechami i posypane płatkami.


Uwaga: Z podanych składników mamy śniadanie dla dwóch osób.

Smacznego.

#dzienzdrowegosniadania #odkryjcomozezboze #silazezboz #lubella #lubellacornflakes

SIŁA ZBÓŻ NA DZIEŃ DOBRY

środa, 6 grudnia 2017

Zupa z czerwonych warzyw

O tej porze roku na naszych stołach zupy sprawdzają się znakomicie. Najlepiej przygotować je z jesiennych warzyw. Tym razem postawiłam na paprykę, marchewkę i soczewicę. Zupa jest rozgrzewająca i świetnie sprawdzi się w zimowe dni, gdy wieje wiatr i pada śnieg.
Składniki, których będziemy potrzebować:
  • papryka świeża czerwona 1 sztuka
  • czosnek 3 ząbki
  • oliwa z oliwek 1 łyżka
  • woda 200 ml
  • marchew 2 sztuki
  • soczewica gotowana na parze 1 puszka (310g)
  • masło klarowane 1 łyżka
  • sól
  • papryka ostra w proszku 1/2 łyżeczki
  • bulion mięsny lub warzywny 400 ml
  • koncentrat pomidorowy z przyprawami 150 ml


Sposób wykonania:
Marchewkę trzemy na tarce o grubych oczkach, soczewicę osączamy z zalewy. W garnku rozgrzewamy masło, wrzucamy marchew i soczewicę, smażymy 10 minut. Wlewamy bulion, koncentrat, dodajemy przyprawy. Zupę gotujemy 15 minut.

W tym czasie paprykę pozbawiamy gniazd nasiennych, kroimy w kostkę. Czosnek kroimy w plasterki. Paprykę z czosnkiem podsmażamy na oliwie, następnie zalewamy wodą, gotujemy 10 minut, blendujemy.
Zblendowane warzywa łączyny z zupą. Całość gotujemy 5 minut, ewentualnie doprawiamy do smaku. Podajemy ze świeżą bagietką.

Smacznego.




 
 Zastawa marki Ambition 
#myAmbition   
Uwaga:  Na hasło ZDROWA-JESIEŃ otrzymacie zniżkę 10% na produkty Ambition w sklepie Dajar
(rabat obowiązuje do 31.12.2017 r.)   
 
 


Zdrowa jesień na talerzu

poniedziałek, 4 grudnia 2017

Deser jogurtowy z orzechami, płatkami i syropem klonowym

Deser, który przygotowałam możecie zjeść bez wyrzutów sumienia na śniadanie, jest lekki i zdrowy, a do tego bardzo smaczny. Płatki przyjemnie chrupią pod zębami, smażone owoce rozpływają się w ustach. Smaku całości dopełniają prażone orzechy i syrop klonowy.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • banan 1 sztuka (dojrzały, jednak niezbyt miękki)
  • świeży ananas 1/2 sztuki
  • orzechy włoskie 1/2 szklanki
  • orzeszki pinii 2 łyżki
  • jogurt naturalny 400 g
  • wiórka kokosowe 4 łyżki
  • płatki Corn Flakes pełne ziarno firmy Lubella 6 łyżek
  • syrop klonowy 4 łyżki
  • sok z cytryny 1 łyżeczka
  • olej kokosowy 2 łyżki

Sposób wykonania:
Ananasa obieramy, kroimy w plastry, wycinamy zdrewniały środek z każdego krążka. Plastry ananasa kroimy na ćwiartki. Banana obieramy, kroimy w plasterki. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy, obsmażamy na nim owoce przez około 2 minuty. Wlewamy sok cytrynowy, 2 łyżki syropu klonowego. Całość smażymy do lekkiego zrumienienia. Orzechy rumienimy na suchej patelni, najlepiej każde oddzielnie, ponieważ mają różną wielkość. Gdybyśmy je zmieszali orzeszki pinii mogłyby się spalić, podczas gdy orzechy włoskie zaledwie byłyby lekko rumiane. Jogurt mieszamy z wiórkami kokosowymi.
 
Mamy już przygotowane wszystkie półprodukty, a więc czas na złożenie deseru.
 
Na spód wysokich szklanek wrzucamy 3 łyżki płatków, zalewamy trzema łyżkami jogurtu z kokosem. Następnie do szklanek wkładamy usmażone owoce, które zalewamy resztą
jogurtu. Wierzch deseru dekorujemy prażonymi orzechami, płatkami i syropem klonowym.
 
Uwaga: Z podanych proporcji przygotowałam 2 porcje deseru.

Smacznego.

 
 
#dzienzdrowegosniadania #odkryjcomozezboze #silazezboz #lubella #lubellacornflakes 
 
SIŁA ZBÓŻ NA DZIEŃ DOBRY

sobota, 2 grudnia 2017

Zapiekanka ziemniaczana z porem

Aromatyczne jesienne danie, które możemy zjeść z surówką, ketchupem czy ulubionym sosem. Może się ona jednak również stać dodatkiem do mięsa. Por w połączeniu z ziemniakami, cebulą i czosnkiem. Wszystko zapieczone z sosem śmietanowo- jajecznym i serem żółtym. Warto spróbować, polecam.
Składniki, których będziemy potrzebować:

  • ziemniaki 4 sztuki
  • olej Kujawski aromatyzowany czosnkiem i bazylią 3 łyżki
  • por (mały) 1 sztuka
  • cebula 1/2 sztuki
  • czosnek 2 ząbki
  • jajka 3 sztuki
  • śmietana 18% 2 łyżki
  • ser żółty 100 g
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
dodatkowo:
  • świeża bazylia

Sposób wykonania:
Ziemniaki obieramy, gotujemy 15 minut w osolonej wodzie. Odcedzamy, studzimy, kroimy w plastry. Pora kroimy w półtalarki, cebulę w piórka. Na patelnię wlewamy 2 łyżki oleju, wrzucamy rozdrobnione warzywa, dodajemy odrobinę soli.
Pora z cebulą smażymy 5- 7 minut.



Na spód naczynia żaroodpornego wlewamy 1 łyżkę oleju, układamy plasterki ziemniaków, które posypujemy czosnkiem pokrojonym w drobną kosteczkę. Ziemniaki przykrywamy smażonymi warzywami.



Całość zalewamy jajkami roztrzepanymi ze śmietaną, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, posypujemy serem żółtym tartym na tarce o grubych oczkach.


Zapiekamy w temperaturze 180 stopni przez 30 minut, następnie obniżamy temperaturę na 150 stopni i pieczemy jeszcze 15 minut.


Uwaga: Z podanych składników powstaje zapiekanka dla czterech osób.


Smacznego.