piątek, 10 kwietnia 2015

Chrzan tarty z jajkiem

Mimo, że już po świętach, podrzucam kilka przepisów na potrawy wielkanocne. Jakby co będziecie mieli czas na ich przetestowanie. Jeżeli przypadną Wam do gustu być może skorzystacie z tych przepisów w przyszłym roku. :)
Składniki, których będziemy potrzebować:
  • jajka ugotowane na twardo 2 sztuki
  • śmietana 18 % 2 łyżki
  • sól
  • korzeń chrzanu 1 sztuka (duży)

Sposób wykonania:
Jajka obieramy, wyjmujemy żółtka, tylko one będą nam potrzebne. W rondelku ucieramy śmietanę z żółtkami tak, aby powstała jednolita masa.
Korzeń chrzanu myjemy, obieramy, następnie ucieramy na tarce o drobnych oczkach. Utarty chrzan natychmiast łączymy ze śmietaną, aby nie ściemniał. Całość mieszamy, doprawiamy do smaku solą. Następnie chrzan przekładamy do słoiczka, szczelnie zakręcamy. Przechowujemy w lodówce.

Polecam również uproszczoną wersję chrzanu wielkanocnego, dla tych którzy mają dostęp wyłącznie do chrzanu w słoiczkach lub zwyczajnie wolą mniej ostry chrzanik. Klik tutaj.

Smacznego.


7 komentarzy:

  1. Zakupiłam cały korzeń i chyba zrobię jak piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że smakował :) Ja w tym roku robiłam jeszcze z jabłkiem. Przepis niedługo zamieszczę, przyda się na przyszły rok. ;)

      Usuń
  2. Beatko a powiedz mi ile taki chrzanik może postać w lodówce? Mój korzeń czeka aż zostanie starty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu mam nadzieję, że chrzan mimo braku mojej odpowiedzi przetestowałaś. Niestety grypa mnie zmogła i dopiero dzisiaj zaglądam na bloga. U mnie taki chrzan tydzień spokojnie wytrzymał.

      Usuń
  3. O własnie taki chrzan zawsze robię na Wielkanoc!

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.