poniedziałek, 11 maja 2015

Syrop z mniszka lekarskiego (mleczu)

Taki uciążliwy chwast a jednak ma swoje zalety. Z dzieciństwa kojarzą mi się z nim moje dłonie, których mama nie mogła domyć. Domyślacie się więc, że na zbiory kwiatów mleczu wyszłam uzbrojona w gumowe rękawiczki :) Przepis na ten syrop dostałam
od znajomej wieki temu, ale dopiero w tym sezonie udało mi się z niego skorzystać.

Kwiaty mniszka lekarskiego najlepiej zbierać w maju, w słoneczny poranek, kiedy kwiat jest najbardziej otwarty.
Zanim zabierzemy się za przygotowanie syropu kwiaty mleczu należy rozsypać na papierze, aby owady miały szansę uciec z kwiatuszków.

Uwaga! Nie należy zbierać kwiatów mniszka rosnących blisko dróg.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • kwiaty mniszka lekarskiego 150 sztuk
  • woda 300 ml + 200 ml
  • sok z jednej cytryny
  • cukier 400 g
Sposób wykonania:
Kwiaty mleczu wkładamy do garnka, zalewamy zimną wodą (300 ml) i gotujemy na małym ogniu przez około 15 minut. Wywar odstawiamy na godzinkę, po czym przecedzamy przez sito, dodajemy do niego sok z cytryny, wodę (200 ml) oraz cukier.
Całość mieszamy i gotujemy na małym ogniu przez około 2 godziny. Następnie syrop przelewamy do słoiczków.

Można stosować 2-3 łyżeczki miodu dziennie. Syropem można również słodzić herbatę.

Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.