czwartek, 11 czerwca 2015

Dżem truskawkowy z kawałkami owoców

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię domowe dżemy. Ich produkcja ma wiele zalet. Jedną z nich jest to, że podczas przygotowania tych smakołyków możemy eksperymentować mieszać ulubione owoce, smaki i sprawdzać co powstaje. Możemy ustalać ulubioną konsystencję dżemu i jego wygląd. Oczywiście w granicach jakiejś normy, bo przecież dżem nie może być całkiem płynny, głównie dlatego, że nie byłby dżemem. Mnie dzisiaj zamarzył się dżemik truskawkowy z dużą ilością owoców.
Zawsze takie lubiłam. Pamiętam, że jako dziecko wyszukiwałam kawałki owoców w słoiczku i bez wahania wyjadałam. Teraz postanowiłam sobie te poszukiwania ułatwić
i stworzyłam dżem, w którym nie trzeba szukać owoców, ponieważ zajmują połowę każdego słoiczka z dżemem. Polecam!

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • truskawki 1 kg
  • cukier 1/2 kg
  • sok z połowy cytryny
  • żelfix (2:1) 1 opakowanie

Sposób wykonania:
Truskawki myjemy, osączamy na sicie, pozbawiamy szypułek. Całe owoce zasypujemy cukrem, delikatnie mieszamy, odstawiamy na 2-3 godziny. Po tym czasie truskawki
z cukrem podgrzewamy, ostatecznie doprowadzając do wrzenia. Dodajemy sok z cytryny i całość gotujemy 10 minut na wolnym ogniu. Dżem zestawiamy z palnika, wsypujemy
środek żelujący (żelfix). Wszystko razem starannie mieszamy, gotujemy kilka minut, często mieszając.

Uwaga: W garnku może pojawić się piana. Wtedy nie panikujemy, nie stresujemy się, tylko delikatnie mieszamy dżem, aż do momentu kiedy piana zniknie. Może to trochę potrwać i wydłuża przygotowanie przetworów, ale jak trzeba to trzeba. Jeżeli piana tworzy dość wyraźną, jednolitą warstwę na powierzchni owoców, można ją delikatnie zebrać.

Gorący dżem nakładamy do wyparzonych słoiczków, szczelnie zakręcamy, odwracamy do góry dnem na 15 minut.

Smacznego.




Milion Smaków Truskawek - druga edycja

2 komentarze:

  1. Beatko uwielbiam i sama tworzę :) spróbuj koniecznie z dodatkiem syropu z kwiatów czarnego bzu... dla mnie bajka. Pozdrawiam ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuje, ale chyba dopiero w przyszłym sezonie, bo teraz truskawek mam już przerobione full. :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.