sobota, 22 sierpnia 2015

Mangold duszony na maśle

W ubiegłym roku pierwszy raz posadziłam mangold na działce. Wyrósł pięknie i sprawdził sie doskonale w różnych potrawach.
Dzisiaj proponuję mangold duszony z dodatkiem orzeszków ziemnych i kukurydzy.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • burak liściowy (mangold) 1 pęczek
  • czosnek 2 ząbki
  • kukurydza konserwowa 1/2 puszki
  • orzeszki ziemne solone 1/2 puszki
  • sól
  • pieprz czarny mielony
  • parmezan 40 g
  • masło 2 łyżki


Sposób wykonania:Liście buraka umyć, pokroić w paski, posolić, podsmażyć na maśle. Następnie podlać 50 ml wody, dodać pokrojony w drobną kosteczkę czosnek.
Dusić pod przykryciem około 10 minut. Dodać kukurydzę, orzeszki ziemne, przyprawić mielonym pieprzem. Całość zamieszać, dusić jeszcze 2-3 minuty.
Przy podaniu posypać startym parmezanem.


Smacznego.

4 komentarze:

  1. Przyznam, że do dzisiaj nie wiedziałam co to jest mangold. Gdybym występowała w programie zgadnij co to, to obstawiłabym jakiś rodzaj ssaka. :))))
    A tu niespodzianka -buraczek liściowy.
    Z ciekawością przeczytałam post, bo i wiedzy nowej nabyłam. Bardzo ciekawa propozycja smakowa.
    Brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko ja też do zeszłego roku nie bardzo wiedziałam co to jest. Nasiona wypatrzyłam w Tesco przez przypadek, zainteresowały mnie, kupiłam, posadziłam. Buraczki wyrosły bez problemu. Trochę poczytałam co i jak. Teraz tak sobie pichcę, eksperymentuję. W tej wersji najbardziej mi smakuje. W smaku przypomina szpinak duszony na maśle. :)

      Usuń
  2. Po przeczytaniu tytułu nasunęło mi się na myśl, że "mangold" to odmiana ziemniaka bądź kiwi, jakoś tak mi się skojarzyło. I szukam któregoś z powyższych na zdjęciu - bez skutku, czego można się domyśleć. Skoro mówisz, że to liściowy burak, to nie pozostaje mi nic innego, jak uwierzyć.. :) Danie zapowiada się bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już wiemy, że to burak, to wszystko jasne. Na pierwszy rzut oka nazwa faktycznie jest tajemnicza :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.