sobota, 4 stycznia 2020

Szarlotka sypana

Tym razem zapraszam na ciasto z jabłkami. Szarlotka sypana... kto jeszcze nie próbował czas nadrobić zaległości.
Wiecie co pomyślałam, kiedy pierwszy raz przeczytałam przepis na tą rzeczoną szarlotkę? Dziwny przepis, jak to możliwe, żeby z tych składników powstało ciasto? Oczywiście moje przemyślenia nie zniechęciły mnie wówczas do przetestowania przepisu.
I wiecie co? Z tych składników powstaje nie jakieś tam ciasto, ale naprawdę pyszne ciasto z jabłkami, pachnące palonym masłem i cynamonem. Jeśli rzeczywiście

jeszcze go nie piekliście to gorąco zachęcam Was do przygotowania takiego ciasta według mojego przepisu.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • jabłka 1.40 kg
  • cukier 300 g
  • kasza manna (grysik) 300 g
  • mąka pszenna 300 g
  • masło 250 g
  • cynamon w proszku 1 łyżeczka

Sposób wykonania:
Obrane jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Składniki suche, czyli mąkę, kaszę mannę i cukier wsypać do miski, wymieszać i podzielić na trzy, w miarę równe części.


Tortownicę o średnicy 24 cm wysmarować masłem. Na spód tortownicy wsypać pierwsza część mieszanki cukru, maki i kaszy manny. Następnie wyłożyć połowę utartych
jabłek, kolejna część składników suchych, ponownie jabłka i ostatnia część mieszanki. Na wierzch, na tarce o grubych oczkach, zetrzeć masło. Całość oprószyć cynamonem.



Tak przygotowane ciasto piec w temperaturze 180 stopni przez godzinę.

Ciasto wyśmienicie smakuje na ciepło. Polecam podać je z gałką ulubionych lodów.



Smacznego.







4 komentarze:

  1. uwielbiam je, moja mama kiedyś robiła je co tydzień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można je zrobić błyskawicznie, nawet jak nic Ci się nie chce :)) Poza tym jest pyszne. Najbardziej uwielbiam maślaną skorupkę z wierzchu.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To taki przepis z cyklu: "stare, dobre i sprawdzone" :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.