sobota, 30 maja 2020

Grillowana wątróbka drobiowa z oregano

Wątróbka przygotowana w ten sposób jest bardzo aromatyczna i soczysta. Warto zrobić i spróbować, na pewno się nie zawiedziecie.
Inspiracja zaczerpnięta ze Smaker.pl
Podczas sesji fotograficznej wspierał mnie mój trzyletni siostrzeniec :) 
Koniczynka to jego pomysł, bo przecież też taka trawka jak oregano ;)

Składniki, których będziemy potrzebować:

  • wątróbka drobiowa 800 g
  • boczek wędzony w plasterkach 300 g czyli 3 opakowania
  • sól
  • pieprz czarny mielony
  • cebula 2 sztuki
  • ocet winny 2 łyżki
  • kilka gałązek świeżego oregano


Sposób przygotowania:
Cebulę obieramy, kroimy w piórka, przekładamy na sito i przelewamy wrzątkiem. Wystudzoną cebulę doprawiamy do smaku solą i pieprzem i marynujemy w occie winnym. 
Czas marynowania to 3- 4 godziny, więc trzeba ja przygotować wcześniej.
Wątróbkę myjemy, oczyszczamy z błon, oprószamy pieprzem. Na każdy kawałek wątróbki kładziemy gałązkę oregano, owijamy w plasterek boczku. 
Tak przygotowaną wątróbkę przekładamy na tackę aluminiową i smażymy na grillu 4- 5 minut z każdej strony. Podajemy z marynowaną cebulą.

Smacznego.















17 komentarzy:

  1. Danie wygląda bardzo apetycznie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. Taka wątróbka to musi dopiero smakować :-) Pyszna

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nam bardzo smakowała w tej wersji, tak wiec polecam ;)

      Usuń
  4. Pycha, zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam bardzo smakowała w tej wersji, na pewno na stałe zagości w naszym grillowym menu.

      Usuń
  5. Fajna potrawa, takiej wersji wątróbki jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować, jeśli lubisz wątróbkę. Pogoda się poprawia to można jakiegoś grilla odpalić :)

      Usuń
  6. dawno nie jadłam wątróbki, ale mi smaku zrobiłas

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jem mięsa, a wątróbki nigdy nie lubiłam, ale myślę, że mojej mamie przypadłaby do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób nie lubi wątróbki i generalnie podrobów. Poza tym każdy chyba ma takie dania lub produkty, których nie lubi. Myślę sobie jednak, że mamie możesz przepis podrzucić ;)

      Usuń
  8. Super! Bardzo podoba mi się ten pomysł owinięcia wątróbki boczkiem. Delikatna wątróbka i chrupiący boczek. Dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że przepis się spodobał. Taka wątróbka jest naprawdę pyszna i szczerze polecam.

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.