sobota, 8 stycznia 2022

Orange Curd

Dzisiaj proponuję przepis na pyszny krem pomarańczowy, który na pewno przyda się w kuchni. Możecie wypełnić nim kruche babeczki, wykorzystać jako masę do tortu, ciast biszkoptowych czy piernikowych. Orange Curd sprawdzi się także doskonale jako nadzienie do naleśników.  


Składniki, których będziemy potrzebować:

  • żółtka (surowe) 4 sztuki
  • cukier 180 g 
  • pomarańcza 2 sztuki
  • masło 200 g 

Sposób wykonania: 

Pomarańcze myjemy, kroimy na połówki, wyciskamy z nich sok. Przygotowujemy rondelek z grubym dnem. Przekładamy do niego żółtka, wsypujemy cukier, wlewamy sok pomarańczowy. Składniki mieszamy i podgrzewamy na wolnym ogniu. 

Gdy masa jest już ciepła dodajemy masło. Całość powolutku mieszamy do momentu, aż powstanie dość gęsty krem o konsystencji budyniu. Wówczas ostawiamy go do wystudzenia lub jeszcze gorący przelewamy do wyparzonego słoiczka. Po wystudzeniu taki krem możemy przechowywać w lodówce do dwóch tygodni.


Uwaga: U mnie czas gotowania kremu, od momentu dodania masła, wyniósł 40 minut.

Smacznego.



27 komentarzy:

  1. Love citrus desserts! The curd looks awesome.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, aż zrobiłabym taki krem 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ten krem i w wersji cytrynowej i pomarańczowej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Boa tarde. Desejo bom início de semana com muita paz e saúde.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze w pomarańczowej wersji nie robiłam, ale chętnie wypróbuje;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cytrynowy przygotowywałam, ale pomarańczowego jeszcze nie. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomarańczowego nie robiłam, tylko ananasowy i cytrynowy. Ale wszystko przede mną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, a ja jeszcze nie robiłam ananasowego. 😊 Chyba też muszę nadrobić zaległości. Pozdrówcia. 😘

      Usuń
  8. Już czuję, że u nas będzie hitem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lemon curd uwielbiam, więc wersja pomarańczowa też zapewne jest doskonała!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności! <3
    Muszę koniecznie wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis bardzo ciekawy, przyznam się bez bicia , że pierwszy raz się spotykamy, zapisuję do wypróbowania. ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu myślałam, że Ciebie nie da się zaskoczyć. Na Twoim blogu to już cuda widziałam a tu masz. 😊😉 Ja od jakiegoś czasu planowałam ten kremik zrobić i w końcu wpisał mi się doskonale w przygotowania świąteczne. Idealny do piernikowych muffinek. Polecam i pozdrawiam serdecznie. 😘

      Usuń
  12. Znam ten krem o smaku cytrynowym, pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu pomarańczowy w niczym mu smakiem nie ustępuje, tak więc polecam. :)

      Usuń
  13. Rewelacja, ja często robię lemon curd. Przy najbliższej okazji spróbuję zrobić z pomarańczy, też musi być super 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu polecam, przydaje się do naleśników i racuchów, chociaż u nas to najchętniej smarujemy nim wafle i deser na szybko gotowy. 😊

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.