środa, 29 lipca 2020

Majonezowe pałki drobiowe panierowane w solonych chipsach


Proponuję Wam dzisiaj pyszny sposób, w jaki możecie przygotować pałki z kurczaka. 
Mięso w majonezowo- parmezanowej marynacie po upieczeniu jest bardzo soczyste i pachnące. 
Jednocześnie każdy kawałek kurczaka przyjemnie chrupie nam w ustach dzięki pysznej chipsowej panierce. To będzie zdecydowanie jeden z moich ulubionych sposobów podawania pałek z kurczaka. Wy też go wypróbujcie a na pewno zakochacie się w przepisie i smaku przygotowanego dania. 

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • pałki z kurczaka 6 sztuk
marynata:
  • majonez Kielecki 1 słoiczek (170 ml)
  • parmezan 70 g
  • sól
  • pieprz czarny mielony
panierka:
  • chipsy ziemniaczane solone (karbowane) 1 opakowanie (130 g)
  • bułka tarta 3 łyżki
dodatkowo:
  • czosnek 1 sztuka


Sposób wykonania:
Pałki kurczaka myjemy, oczyszczamy z ewentualnych zabrudzeń, osuszamy na papierowym ręczniku.
Do miski wlewamy majonez, dodajemy odrobinę soli, mielonego pieprzu do smaku oraz parmezan starty na tarce. 
Składniki dokładnie mieszamy. Do przygotowanej marynaty wkładamy kawałki kurczaka w ten sposób, aby całe mięso pokryte zostało marynatą. 
Zamarynowane mięso odkładamy na 1- 2 godziny do lodówki. 
Chipsy łamiemy na drobne kawałeczki. Według mnie najprostsza metoda to otworzenie paczki z chipsami i łamanie ich rękami przez opakowanie od zewnątrz*. 

* Bez otworzenia nie polecam próbować tej metody łamania chipsów, bo zwyczajnie paczuszka wypełniona powietrzem i ugniatana od zewnątrz pęknie a chipsy się wysypią. 


Połamane drobno chipsy przesypujemy do miski, dodajemy do nich bułkę tartą. W tak przygotowanej mieszance panierujemy zamarynowane pałki drobiowe i układamy na kratce z wyposażenia piekarnika. 

Czosnek w łupince kroimy na połowę, układamy również na kratce. Teraz kratkę delikatnie wsuwamy do piekarnika, pod spód wkładamy blaszkę, aby tłuszcz miał gdzie ściekać podczas pieczenia mięsa. Pałki kurczaka pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 60 minut.

Smacznego.

34 komentarze:

  1. Powiem Ci poszalałaś :-)Pałki majonezowe znamy, ale w chipsach jeszcze nie robiłam, a Twoje wyglądają mega apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Tak mi jakoś chipsy wpadły do głowy i to był strzał w dziesiątkę. :)

      Usuń
  2. Raczej nie dla mnie, ale mój mąż uwielbia takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mężczyźni lubią takie wysokokaloryczne dania :D

      Usuń
  3. Ale oryginalny przepis! Zapisuję! Brzmi mega! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W płatkach kukurydzianych robiłam ale w chipsach brzmi kusząco.
    Muszę upiec żeby poczuć ten smak:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco, kurczaczek jest pyszny. Dzisiaj piekę go już kolejny raz :)

      Usuń
  5. Wow, bomba kaloryczna ale z pewnością mega pyszna! Zdecydowanie warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, to danie z pewnością nie jest dietetyczne, ale od czasu do czasu można sobie pozwolić ;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dzięki. Polecam mięso jest chrupiące z zewnątrz a w środku zawsze wychodzi soczyste.

      Usuń
  7. Jeszcze tak nie robiłam. Bardzo ciekawy przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis mnie zaciekawił, a pałki pysznie się prezentują :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Boa noite. Parece muito gostoso e delicioso parabéns.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszności u Ciebie! <3
    Palce lizać! :D
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu. Pozdrawiam Cię również serdecznie :)

      Usuń
  11. Ooo, małżonek byłby zachwycony! Nie dość, że chrupiące, to i soczyste! A co do octu - to nie zniechęcaj się, ja też myślałam kilka lat temu, że to jakaś wiedza tajemna. Jeśli wyjdzie pierwszy raz, to potem już lecą octy na octy :-D Z wszystkiego, co nie jest trujące, można zrobić! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tak myślę, że jak wyjdzie to już z górki ;), ale jakoś przemóc się nie mogę a i czasu brak.

      Usuń
  12. Bardzo lubię panierki, marynaty z dodatkiem majonezu. Uważam, że to fajny sos, nie do końca doceniany, w naszej kuchni popadł w lekki marazm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, majonez jest postrzegany jako produkt z gatunku niezdrowych i wiele osób się go wystrzega. Ja najczęściej używam go do sałatek albo do babki majonezowej, do marynaty użyłam go chyba pierwszy raz, ale fajnie się sprawdził :)

      Usuń
  13. Trochę kaloryczne, ale raz można zaszaleć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, czasami trzeba. Poza tym jak zjemy 1-2 pałki to nie będzie tak źle z tą kalorycznością ;) :P

      Usuń
  14. świetne i na pewno smakuje, ja czasem do jajka do schabowego dodaję łyzkę majonezu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie robiłam schabowych z majonezem, ale słyszałam że są pyszne.

      Usuń
  15. Muszę zrobić bo uwielbiam chipsy i mięso xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Paulinko polecam, powinny Ci smakować :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.