wtorek, 26 maja 2020

Surówka z marchewki, pora i sera żółtego

Często przygotowuję sałatki z serem żółtym. Czasami jest on głównym składnikiem a czasami po prostu jest. Uwielbiam ser żółty w sałatkach. 
I gdy dzisiaj tak sobie leżał w lodówce a ja przygotowywałam surówkę z marchewki, wpadłam na, moim zdaniem, genialny pomysł ;) dodania go właśnie do tej rzeczonej surówki z marchewki.
Uznałam, że dwa składniki to trochę mało, wiec dodałam jeszcze pora. Surówka wyszła pyszna i polecam Wam ją gorąco.
Składniki, których będziemy potrzebować:

  • marchew 3 sztuki
  • por 1 sztuka (średniej wielkości)
  • ser żółty 400 g (Gouda)
  • majonez 2 łyżki
  • jogurt naturalny 2 łyżki
  • sól


Sposób wykonania:
Warzywa dokładnie myjemy. Marchew obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Pora kroimy w półtalarki, przekładamy na sito i przelewamy wrzątkiem.
Ser żółty kroimy w drobną kostkę. Majonez mieszamy z jogurtem. Pokrojone warzywa i ser żółty łączymy z sosem jogurtowo- majonezowym, doprawiamy do smaku
odrobiną soli. 

Uwaga: Pamiętajmy, aby pora całkowicie wystudzić przed dodaniem go do surówki.

Smacznego.



4 komentarze:

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.