niedziela, 16 sierpnia 2020

Panierowane kwiaty patisona

Moje pierwsze podejście... Miałam młode patisony, które postanowiłam opanierować i usmażyć razem z kwiatem. Okazało się, że jest to całkiem dobry pomysł.

Zarówno patisony jak i kwiaty po usmażeniu były delikatne i chrupiące.


Składniki, których będziemy potrzebować:

  • młode patisony z kwiatem 4 sztuki
  • bułka tarta 2-3 łyżki
  • jajka 1 sztuka
  • sól
  • pieprz czarny mielony
  • masło klarowane 2 łyżki
  • masło (82% tłuszczu) 80 g


Sposób wykonania:

Patisony delikatnie płuczemy w zimnej wodzie tak, aby nie uszkodzić kwiatów. Na talerz wbijamy jajko, roztrzepujemy widelcem, doprawiamy solą i pieprzem.

Na drugi talerz wsypujemy bułkę tartą. Patisony z kwiatem panierujemy kolejno w jajku i bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym maśle do momentu zrumienienia.

Podajemy na gorąco z ulubionym sosem.

Smacznego.


16 komentarzy:

  1. Super pomysł na patisony :) Ładnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam, a chciałabym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest prosty, zachęcam do wypróbowania. :)

      Usuń
  3. Ale czad, jadłam kwiaty cukinii i były pyszne, z patisonów też bym chętnie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z cukinii jeszcze nie jadłam, :( nigdy nie mogę jakoś trafić czasowo, żeby móc je usmażyć a w tym roku w ogóle cukinia nam nie urosła. I tak padło na patisona :)

      Usuń
  4. Nigdy nie jadłam patisona, ani kwiatów cukinii, a podobno bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym roku pierwszy raz zrobiłam kwiaty i bardzo nam smakowały. Same patisony smakują trochę jak cukinia.

      Usuń
  5. Przepis wygląda na prosty, więc chyba ogarnę :P Bardzo ciekawa jestem smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, tutaj każdy sobie poradzi, a kwiaty smakują super. Zawsze coś nowego :)

      Usuń
  6. Kwiatów nigdy nie robiliśmy, zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny, smakowity i bardzo oryginalny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.