niedziela, 17 maja 2015

Razowe spaghetti z kurczakiem

Generalnie rzecz biorąc jestem fanką naszej, polskiej kuchni. Mam ją we krwi :) Nie przeszkadza mi to jednak sięgać po dania innych narodowości. Dzisiaj polecam coś
pysznego, co ma swoje korzenie w kuchni włoskiej, czyli spaghetti z kurczakiem i sosem pomidorowym. Lekkie a jednocześnie sycące, więc jak tu się nie zakochać.


Przepis dla 2 osób.


Składniki, których będziemy potrzebować:
I

  • podwójna pierś z kurczaka
  • zioła prowansalskie 1 łyżeczka
  • olej Kujawski z czosnkiem i bazylią 2 łyżki*
  • sól
  • pieprz czarny mielony
II
  • cebula 1 sztuka
  • czosnek 2 ząbki
  • olej Kujawski z czosnkiem i bazylią 1 łyżka
  • sól
  • pomidory krojone, bez skórki 1 puszka
  • por (jego biała część) 1 sztuka (por nie jest tutaj konieczny, ale ja miałam go pod ręką i postanowiłam użyć w tym daniu)
  • papryczka chili 1/2 sztuki lub chili w proszku 1/2 łyżeczki
  • cukier 1 łyżeczka (dajemy jeśli mamy bardzo kwaskowe pomidory, jeśli słodkie to nie dodajemy)
III
  • makaron spaghetti pełnoziarnisty 200g
  • sól 1 łyżka
  • oliwa z oliwek
dodatkowo:
  • świeża bazylia do dekoracji

* Olej Kujawski w tej wersji gorąco wszystkim polecam, nadaje daniom fantastycznego aromatu.

Sposób wykonania:
I
Mięso drobiowe myjemy, oczyszczamy z niepotrzebnych błon, kroimy w grubą kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej, który pachnie cudownie, czosnkiem i bazylią. Na gorący tłuszcz wrzucamy pokrojone mięso, solimy, przyprawiamy pieprzem i ziołami prowansalskimi.
Mięso smażymy 15 minut, przy czym przez połowę tego czasu znajduje się ono pod przykryciem. Mam tu na myśli drugą połowę całego czasu. Mięso wówczas nie jest
tak do końca smażone, za to dzięki obiegowi zamkniętemu i skraplającej się parze nabiera soczystości i nie jest nadmiernie suche.

II
Cebulę obieramy, kroimy w drobną kosteczkę, czosnek przeciskamy przez praskę. Jeżeli używamy pora, kroimy go w półtalarki. W rondelku podgrzewamy olej, dodajemy
rozdrobnione warzywa, smażymy 5- 7 minut. Po tym czasie łączymy je z pomidorami. Całość przyprawiamy solą,  chili w proszku (jeśli macie świeże chili to przed
dodaniem do sosu należy je drobno posiekać, wcześniej usuwając gniazdo nasienne), cukrem (jeżeli pomidory są zbyt kwaśne). Sos gotujemy 5 minut, aby zespoliły się
ze sobą wszystkie smaki.

III
Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu, w wysokim garnku, w lekko osolonej wodzie z dodatkiem oliwy. Przecedzamy, nie przelewamy wodą, aby nie wypłukać oliwy dodanej do gotowania makaronu.

Makaron wykładamy na talerze, polewamy ciepłym sosem, obkładamy kawałkami mięsa. Całość dekorujemy listkami świeżej bazylii.

Smacznego.




1 komentarz:

  1. Podoba mi się ten pomysł na obiad :) Zdecydowanie moje smaki :)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.