niedziela, 7 czerwca 2015

Koktajl bananowo- truskawkowy z miętą


Kolejna propozycja koktajlu, który w upalne dni sprawdzi się idealnie. Połączenie bananów i soczystych truskawek z miętą, orzeźwienie i energia w jednym. Czy można chcieć czegoś więcej? Polecam!

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • banan 2 sztuki
  • truskawki 200 g
  • napar z herbaty miętowej Posti (z jednej torebeczki)
  • jogurt naturalny 400 g
  • cukier puder 5 łyżek (płaskich)
  • garść świeżej mięty

Sposób wykonania:
Herbatkę miętową zalewamy 1/2 szklanki gotującej wody, przykrywamy talerzykiem, parzymy około 10 minut. Po tym czasie zdejmujemy nakrycie, wyjmujemy torebkę z herbatką, napar pozostawiamy do całkowitego wystudzenia.
Banany obieramy ze skóry, truskawki myjemy, pozbawiamy szypułek. Pokrojone owoce wrzucamy do blendera, dodajemy listki świeżej mięty, jogurt naturalny, cukier puder oraz zimny napar z mięty. Całość blendujemy do momentu uzyskania napoju o jednolitej konsystencji.
Gotowy koktajl przelewamy do szklanek. 



Uwaga: Z podanych proporcji uzyskałam 3 porcje koktajlu, przelewając do wysokich szklanek.

Smacznego.



Przepis na ziołowe orzeźwienie

6 komentarzy:

  1. Właśnie skończyły mi się truskawki i jutro rano muszę iśc kupić. Zwłaszcza, że planuję zrobic sernik na zimno z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik na zimno... rozmarzyłam się :) Ja jeszcze zrobiłam dżem truskawkowo- rabarbarowy. Jutro może zdążę zamieścić przepis na niego. Truskawki u mnie to zdecydowany number one :)

      Usuń
  2. uwielbiam sezon truskawkowy, wpraszam sie na taką jedną porcyjkę :)
    a w zamian przyniosę sernik na zimno z truskawek ......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo super, serniczkiem nie pogardzę. W takim razie jesteśmy umówione :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.