piątek, 12 czerwca 2015

Kompot rabarbarowo- gruszkowy z anyżem

Lubicie kompoty? U mnie w domu, o tej porze roku, często je gotujemy. Można powiedzieć, że fundujemy sobie naturalne, owocowe orzeźwienie bez konserwantów.
Warto korzystać z sezonowych owoców i przygotowywać takie domowe napoje. Proste w wykonaniu, powstają w kilka chwil. Smakiem, bez urazy,  biją na głowę sklepowe napoje. W mojej kuchni postawiłam dzisiaj na duet gruszka- rabarbar. Smak całości wzbogaciłam dodatkiem anyżu.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • gruszka 3 sztuki (duże i dojrzałe)
  • rabarbar 1/2 kg (po obraniu)
  • dwie gwiazdki anyżu
  • cukier 8 łyżek
  • woda 1 litr

Sposób wykonania:
Rabarbar myjemy, obieramy i kroimy na drobne kawałeczki. Gruszki obieramy ze skórki, kroimy na ćwiartki, usuwamy z nich gniazda nasienne.
Pokrojony rabarbar wrzucamy do garnka, zalewamy litrem zimnej wody, doprowadzamy do wrzenia. Do gotującego się rabarbaru dodajemy cukier. Kompot gotujemy 10 minut, po 5 minutach dodajemy gruszki i anyż. Jeżeli kompot wydaje nam się zbyt gęsty, możemy dolać trochę wody, maksymalnie 1/2 litra.
Gotowy kompot studzimy, przelewamy do dzbanka.



Uwaga: U mnie w domu kompotu nie przecedzamy, podajemy razem z owocami.  Oczywiście można go przecedzić przez sito, jeżeli nie lubicie wyjadać owoców z kompotu (my lubimy :) ), albo podajecie go gościom i chcecie, aby wyglądał dostojnie i elegancko.
Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.