wtorek, 7 lipca 2015

Gulasz z kalarepy

Propozycja dla wszystkich dbających o linię. O tej porze roku mamy mnóstwo warzyw, które warto wykorzystywać w kuchni, między innymi pojawia się pyszna kalarepa. Dlatego dzisiaj proponuję Wam jarski, lekki gulasz z kalarepki i cukinii.
Sprawdzi się doskonale jako delikatna kolacja czy ciepła przekąska.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • kalarepa 2 sztuki
  • cukinia 2 sztuki
  • bulion warzywny 250 ml
  • jajka ugotowane na twardo 2 sztuki
  • serek homogenizowany naturalny 4 łyżki
  • świeży koperek
  • sól
  • pieprz czarny świeżo mielony
Sposób wykonania:
Kalarepę i cukinie obieramy, kroimy w kostkę, zalewamy bulionem. Gotujemy około 10 minut. Po tym czasie warzywa powinny być nie za twarde i nie za miękkie. Dodajemy posiekany koperek, przyprawy. Całość
delikatnie mieszamy i dusimy jeszcze 2- 3 minuty pod przykryciem.
Gulasz podajemy z kleksem serka homogenizowanego i połówką jajka.

Uwaga: Z podanych proporcji uzyskamy 3- 4 porcje gulaszu warzywnego.

Smacznego.




6 komentarzy:

  1. Wiesz, że nigdy nie próbowałam kalarepy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tu mnie zaskoczyłaś :) Może warto to zmienić? :P Prócz tego gulaszu na blogu znajdziesz przepis na pyszną zupę z kalarepy. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Kalarepa jest super, fajna kompozycja smakowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo niewielkiej ilości składników danie jest bardzo smaczne, tak że polecam :)

      Usuń
  3. Zobaczyłam z boku tag: "gulasz z kalarepy", zaciekawiło mnie i rzeczywiście - to super przepis. Nigdy nie robiłam takiego gulaszu, a bardzo lubię kalarepkę. Mam wiele swojej, co prawda w górach wszystko dojrzewa później i jest jeszcze malutka, ale gdy będzie gotowa, to na pewno sobie taki zrobię :-) Juz sobie zapisałam link!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wypatrzyłaś coś dla siebie. Będzie mi bardzo miło, jeśli wrzucisz zdjęcie gotowego dania pod postem i oczywiście koniecznie napisz czy smakowała Wam kalarepka w takim wydaniu.

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.