poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Faszerowane warzywa

Typowo letnie danie, gdy na naszej działce pojawia się świeża cukinia, cebula czy kalarepka. 
Składniki, których będziemy potrzebować:
  • cukinia 3 sztuki
  • kalarepa 1 sztuka
  • cebula 2 sztuki
  • mięso mielone wieprzowe 1/2 kg (u mnie z łopatki)
  • czosnek 2 ząbki
  • sól
  • pieprz czarny mielony
  • kurkuma
  • smalec 1 łyżka
  • tarty parmezan 40 g
 
Sposób wykonania:
Cukinie umyć, każdą przeciąć wzdłuż na połowę, nie obierać ze skórki. Przy pomocy takiej oto łyżeczki (patrz: foto) wydrążyć z cukinii miąższ. Wydrążone cukinie lekko posolić i posypać kurkumą.
 
Kalarepę i cebule obrać. Wydrążyć środki, aby powstało miejsce na farsz, wewnątrz posolić.

Uwaga: Miąższu z cukinii oraz fragmentów wydrążonej cebuli i kalarepki nie wyrzucamy. Zostaną użyte do farszu.

Mięso posolić, doprawić pieprzem, podsmażać na tłuszczu kilka minut. Dodać drobno posiekane fragmenty cebuli i kalarepy, czosnek pokrojony w kostkę, pokrojony miąższ z 2-óch cukinii (reszty użyłam do zrobienia dipu z cukinii). Całość smażyć 10 minut.
 
Gotowy farsz przestudzić. Następnie wypełniać nim, przygotowane wcześniej, warzywa.
Nafaszerowane cukinie, cebule i kalarepę ułożyć na blasze do pieczenia, wyłożonej folią aluminiową (u mnie z konieczności papier pergaminowy, gdyż folia ,,wyszła''). Piec w nagrzanym piekarniku (200 stopni) przez około 1 godzinę. Pod koniec pieczenia blachę wyjąć, posypać startym parmezanem, ponownie włożyć do piekarnika (dosłownie na 3 minuty). Upieczone warzywa podawać z ulubionym dipem jogurtowym. U mnie dip z cukinii i cebuli.

Smacznego.


 

 

5 komentarzy:

  1. najbardziej lubię taką cukinię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszna, ale inne warzywka też warto docenić :D

      Usuń
  2. Pyszne. Uwielbiam tak przygotowaną cukinię. Niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jestem za cukinią, ona jakaś dla mnie najlepsza, a tu wygląda zjawiskowo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia pyszna, ale musisz koniecznie spróbować cebuli z mięsem. Dla mnie rewelacja. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.