czwartek, 18 sierpnia 2016

Ketchup z cukinii (bez pasteryzacji)

Moje pierwsze słoiczki ketchupu z cukinii. Do jego przygotowania użyłam, oprócz cukinii oczywiście, świeżych pomidorów. Koncentratu pomidorowego dodałam tylko 1 łyżkę dla koloru ;) Z efektu końcowego jestem bardzo zadowolona, więc przepis polecam.
Inspiracją był dla mnie przepis z blogu
Bajeczna kuchnia.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • cukinia 1.7 kg (po obraniu i usunięciu pestek)
  • pomidory 1 kg
  • cebula 3 sztuki (duże)
  • cukier brązowy 1/2 szklanki
  • ocet jabłkowy 1/2 szklanki
  • koncentrat pomidorowy 1 łyżka
  • sól 1.5 łyżki
  • liście laurowe 3 sztuki
  • ziele angielskie 3 sztuki
  • papryka słodka mielona 1 łyżeczka
  • pieprz czarny mielony
 

Sposób wykonania:
W pierwszej kolejności przygotowujemy pomidory, czyli sparzamy je wrzątkiem, obieramy ze skórki i dzielimy na części. Cukinię ścieramy na tarce o grubych oczkach. Cebulę obieramy, kroimy w piórka. 



Wszystkie warzywa wrzucamy do garnka, dodajemy cukier, ocet jabłkowy oraz sól. Całość gotujemy na wolnym ogniu 2 godziny. Po tym czasie warzywa blendujemy na gładką, jednolitą masę, dodajemy koncentrat pomidorowy, przyprawy.
Ketchup z przyprawami gotujemy 30 minut, po czym wyjmujemy ziele angielskie i liście laurowe.
Tak przygotowany ketchup przekładamy do przygotowanych wcześniej słoiczków, które następnie mocno zakręcamy i odwracamy do góry dnem, pozostawiając do ostygnięcia.

Z podanych proporcji uzyskałam 3 słoiczki po około 500 g.


Smacznego.

2 komentarze:

  1. Beata , super przepis! Też robimy taki ketchup co roku, według bardzo podobnego przepisu. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.