środa, 6 maja 2020

Dalgona coffee

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie próbował tej kawy? Wyobraźcie sobie, że nawet ja, która nie pije kawy na co dzień, skusiłam się, zrobiłam i... wypiłam.
Dla mnie to bardziej taki deser kawowy, więc bardzo mi smakowała, bo akurat desery i ciasta kawowe zajadam zawsze z przyjemnością.
Kawa ładnie się prezentuje na stole, jest prosta do zrobienia, do jej przygotowania potrzebne są tylko trzy składniki, nie licząc mleka.
Składniki, których będziemy potrzebować:

  • kawa rozpuszczalna 3 łyżki
  • cukier 3 łyżki
  • gorąca woda (przegotowana)
  • mleko 500 ml


Sposób przygotowania:
Z racji tego, że nie znoszę surowego, zimnego mleka prosto z lodówki u mnie przygotowanie kawy jest podzielone na dwa etapy.
Etap pierwszy to gotowanie mleka:
Mleko wlewamy do garnka z podwójnym dnem, który jest przeznaczony do gotowania mleka. Doprowadzamy je do wrzenia, gotujemy 2 minutki i odstawiamy
do całkowitego wystudzenia. Gdy mleko jest zimne możemy przejść do drugiego etapu przygotowywania dalgona coffee.
Do miseczki wsypujemy cukier i kawę rozpuszczalną, wlewamy gorącą wodę. Całość ubijamy blenderem z trzepaczką rózgową przez 5 minut. Po tym czasie
powinna powstać gęsta kawowa pianka.

Czas na podanie deseru.
Do dwóch wysokich szklanek wlewamy mleko, mniej więcej do 3/4 wysokości, na wierzch delikatnie wykładamy kawową piankę.
Deser podajemy od razu.

Smacznego.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.