czwartek, 30 stycznia 2020

Miętus z tymiankiem, papryką i szpinakiem

Miętus jest dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witaminy A i D. To ryba z gatunku dorszowatych, jej mięso jest białe i bardzo smaczne.
Miętusa można łatwo wyfiletować, ponieważ ma duże, dobrze wyczuwalne ości, których na dodatek jest niewiele. Przyznam, że pierwszy raz filetowałam
rybę samodzielnie i poszło mi bardzo dobrze. Udało mi się pozbyć wszystkich ości i rybę można było zjeść z przyjemnością.

Poniżej znajdziecie przepis na miętusa pieczonego w piekarniku z dodatkiem papryki i świeżego szpinaku.



Składniki, których będziemy potrzebować:
  • świeży miętus 1.7 kg (w całości)
  • papryka pomarańczowa 1 sztuka
  • szpinak baby 100 g
  • masło 2 łyżki
  • świeży tymianek 3- 4 gałązki
  • sól
  • pieprz cytrynowy
dodatkowo:
  • ziemniaki 4 sztuki
  • oliwa z oliwek 1 łyżka
  • sól
  • przyprawy w proszku (curry, słodka czerwona papryka)
  • suszony czosnek niedźwiedzi
  • ogórki konserwowe 4 sztuki

Sposób wykonania:
Rybę myjemy i filetujemy. 


Uwaga: Po odfiletowaniu uzyskałam 6 płatów po około 200- 220 g. Cztery z nich wykorzystałam do pieczenia a dwa pozostawiłam do panierowania.



Przygotowane, pozbawione ości filety oprószamy solą i pieprzem cytrynowym. Mięso wstawiamy na 2- 3 godziny do lodówki.
Ja przygotowywałam rybę wieczorem i zostawiłam w lodówce na całą noc.




Blachę do pieczenia, taką z wyposażenia piekarnika, wykładamy papierem do pieczenia. Na papierze układamy kawałki ryby, na nie kładziemy po gałązce tymianku.
Paprykę kroimy w paseczki i rozkładamy równomiernie na blaszce. 

Tak przygotowane danie pieczemy 10 minut, w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.


Po tym czasie na każdą porcje ryby dajemy pół łyżeczki masła, wrzucamy też na blaszkę umyty szpinak baby. Ryba ponownie ląduje w piekarniku, tym razem na 30 minut. Podajemy z pieczonymi ziemniakami i ogórkiem konserwowym.



Przygotowanie ziemniaków:
Ziemniaki szorujemy pod bieżącą wodą, osuszamy. Przyprawy mieszamy w miseczce. Suche ziemniaki kroimy na ćwiartki lub ósemki, skrapiamy oliwą z oliwek i oprószmy przyprawami. 

Pieczemy w kuchence mikrofalowej o mocy 750 W przez 13-15 minut.

Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.