niedziela, 21 grudnia 2014

Syrop z cebuli (domowe medykamenty)

Ostatnio u Ewy zobaczyłam przepis z cebuli i czosnku, do tego moje przeziębienie i ból gardła. Te wszystkie czynniki spowodowały, że zrobiłam sobie syrop z cebuli, w najprostszej wersji, w takiej jaką pamiętam z dzieciństwa. Moja mama robiła ten syrop i do dzisiaj pamiętam jak dziwny mi się wydawał, gdy go przygotowywała. Nie wyobrażałam sobie, że to "coś" w garnuszku może być słodkie i da się to wypić. Jednak kiedy syrop był już gotowy i wypiłam pierwszą łyżeczkę, stwierdziłam że jest całkiem, całkiem i tak uważam do tej pory. Poza tym jest o wiele zdrowszy (bez tzw.ulepszaczy i dodatków) niż te z apteki, no i tańszy.
Polecam. Nie ma to jak domowy syrop.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • cebula biała 5 sztuk
  • cukier 3/4 szklanki

Sposób przygotowania:
Cebulę kroimy w kostkę lub piórka (żeby było szybciej), wrzucamy do garnuszka, zasypujemy cukrem, mieszamy. 










Garnuszek nakrywamy talerzykiem, odstawiamy w ciepłe miejsce, np. parapet okienny. Następnego dnia cebula powinna już puścić dużo soku, mieszamy wówczas zawartość naszego garnuszka i odstawiamy jeszcze na dobę. Po tym czasie zlewamy gotowy syrop.












4 komentarze:

  1. Pamiętam jak mama mnie "katowała" tym syropem podczas przeziębienia, gdy byłam mała. Mi nie smakował, ale trzeba przyznać, ze był skuteczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak długo można przechowywać taki syrop i jaka jest dawka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stosuje 3 razy dziennie po łyżce stołowej. Co do przechowywania, to trudno mi powiedzieć, bo zawsze zużywam ten syrop na bieżąco, czyli gdzieś w przeciągu tygodnia. Nigdy nie robiłam na zapas. Pozdrawiam :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.