niedziela, 12 kwietnia 2015

Szarlotka japońska

Nazwa ciasta jest dość myląca, gdyż jeżeli uważnie przeczytacie przepis, okaże się, że to raczej makowiec z dodatkiem jabłek.
Skąd więc taka nazwa? Cóż... nigdy w to nie wnikałam, po prostu przejęłam przepis razem z nazwą i zajadałam się pysznym makowniczkiem :)


Składniki, których będziemy potrzebować:
  • jajka 8 sztuk
  • margaryna 30 dkg
  • cukier puder 40 dkg
  • mak parzony 1/2 kg (o tym, jak parzyć mak tutaj)
  • jabłka 70 dkg
  • grysik (kasza manna) 10 łyżek
  • proszek do pieczenia 2 łyżeczki
  • rodzynki 100 g

Sposób wykonania:
Mak zmielić, jabłka obrać i utrzeć na tarce o grubych oczkach. Oddzielić białka od żółtek. Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać po jednym żółtku i po łyżce maku. Dalej ucierać. Następnie dodać jabłka, całość wymieszać drewnianą łyżką. Wsypać grysik, proszek do pieczenia i rodzynki.
Kolejny raz wszystko razem wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę, połączyć z masą makową. Gotowe ciasto makowe wlać na blachę wysmarowaną margaryną
i wysypaną bułką tartą. Ciasto piec w temperaturze 200 stopni, po 20 minutach zmniejszając na 170 stopni. Czas pieczenia szarlotki to mniej więcej godzinka.
 

Upieczone ciasto zalać polewą czekoladową.



Smacznego.

7 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczne ciacho, ja się przymierzam i przymierzam i jakoś nie mogę się zebrać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko warto upiec, dla mnie jeden z lepszych makowników. Jabłka powodują, że makownik nie jest suchy. :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, muszę wypróbować :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskoczył mnie ten przepis. Myślę, że w najbliższym czasie go wypróbuję :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, a ciasto jest naprawdę pyszne. :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.