czwartek, 2 lipca 2020

Syrop z melisy

Na działce u mojej mamuni melisa w tym sezonie rozszalała się wyjątkowo. Postanowiłam skorzystać z tego dobrodziejstwa i przygotowałam syrop z melisy.
Inspiracja pochodzi z bloga Maminek kulinarny.

Składniki, których będziemy potrzebować:

  • świeża melisa 150 g
  • cukier 1 kg
  • woda 2 litry
  • cytryna 1 sztuka
  • limonka 1 sztuka


Sposób wykonania:
Liście melisy wraz z gałązkami płuczemy pod bieżącą wodą, osuszamy. W dużym garnku układamy melisę, dodajemy cukier, wlewamy wodę. 
Całość mocno podgrzewamy, ale nie doprowadzamy do wrzenia. Gorący napar odstawiamy na 12 godzin, aby melisa oddała cały swój cały smak i aromat do syropu.
Po tym czasie syrop ponownie mocno podgrzewamy. Gdy jest już gorący wyjmujemy gałązki melisy, dodajemy wyciśnięty sok z cytryny i limonki. Syrop doprowadzamy
do wrzenia, gotujemy 30 minut. 
Gotowy syrop wlewamy do wyparzonych butelek lub słoiczków i mocno zakręcamy. 

Uwaga 1: Syrop nie wymaga pasteryzacji.

Uwaga 2: Z podanych proporcji uzyskałam 4 buteleczki syropu po 500 ml.

Smacznego.

12 komentarzy:

  1. Super!!!
    Piękny kolorek. Dodałaś cytrynę i limonkę. Ja też dodałam cytrynę do drugiej porcji syropu. W przygotowaniu syrop z mięty:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, bardzo lubię takie domowe syropy, chociaż sama rzadko robię, chyba z lenistwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też jakoś często nie robię syropów, ale jak zobaczyłam ile moja mama ma melisy na działce to stwierdziłam, że muszę choć trochę wykorzystać. :)

      Usuń
  3. Super pomysł na syrop :) Uwielbiam zapach melisy :) Na swoim parapecie mam melisę cytrynową, jest obłędna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam na balkonie, ale jeszcze małą. Za to u mojej mamy ogromna już wyrosła, bo z tamtego roku i można korzystać :)

      Usuń
  4. Cudowny, muszę w końcu zrobić taki syrop☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś wspaniałego, może w przyszłym roku zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo mi sie podoba ten przepis, tym bardziej, ze czesto pije wode z listkami melisy i plastrami cytryny lub limonki, wiec taki syrop tez kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop świetnie się sprawdza w lecie z wodą mineralną a w zimie będzie super do herbatki :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.