poniedziałek, 26 stycznia 2015

Leniwe lekkie jak puch

Leniwe można robić różnie. Moje są mocno serowe i puszyste, dzięki ubitej pianie z białek.

Składniki, których będziemy potrzebować:
  • ser biały (niekwaśny) 1 kg
  • jajka 4 sztuki
  • mąka pszenna 30 dkg
  • bułka tarta
  • masło
  • sól
  • cukier kryształ lub cukier puder


Sposób wykonania:
Ser zmielić, dodać do niego żółtka, wymieszać. 










Białka ubić na sztywną pianę, połączyć z serem i mąką. 
























Z ciasta serowego formować wałki o średnicy ok. 3 cm, spłaszczyć, tępą stroną noża zrobić kratkę. 











Kroić ukośne kluski i natychmiast gotować w lekko osolonej wodzie. 
Czas gotowania to 2- 3 minuty.
Leniwe można podawać polane stopionym masłem i posypane zrumienioną bułką tartą, z cukrem lub bez, jak wolicie.

 



 Smacznego.


7 komentarzy:

  1. Uwielbiam kopytka i chyba je zrobię w tym tygodniu na któryś obiad, bo dawno nie było;p

    OdpowiedzUsuń
  2. witaj
    ja robiłam takie leniwe zawsze bez białek, z samymi żółtkami.
    Muszę spróbować tak jak podajesz z białkami ubitymi na sztywno.
    Będą chyba lepsze od moich..........:)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie na bloga,pa pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje też zapewne są pyszne, każdy ma swoje sposoby w kuchni. Z białkami leniwe są bardzo puszyste i takie mięciutkie, szczerze polecam :)

      Usuń
  3. Pysznie wyglądają :-) Już zapisuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam :)
    Smacznie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.