sobota, 17 stycznia 2015

Pasta jajeczna z ogórkiem

Pastę jajeczną pierwszy raz jadłam na kolonii, było to wieki temu. Posmakowała mi tak bardzo, że gdy wróciłam do domu, zażądałam od mamy takiej pasty.
Zwykła, podstawowa wersja to jajka ugotowane na twardo, posiekane, utarte z odrobiną kwaśnej śmietany lub majonezu. Można ją modyfikować według własnego smaku i pomysłu. Poniżej wersja z ogórkiem konserwowym, którego akurat miałam pod ręką.


Składniki, których będziemy potrzebować:
  • jajka 2 sztuki
  • ogórek konserwowy 1 sztuka
  • majonez 1 łyżka
  • pieprz czarny mielony
  • sól

Sposób wykonania: 
Jajka zalewamy wodą, solimy, gotujemy na twardo*. Ugotowane, zimne jajka kroimy bardzo drobno, lub mielimy w maszynce. Rozdrobnione ucieramy z majonezem, doprawiamy mielonym pieprzem. Na końcu dodajemy ogórka pokrojonego w kostkę, całość dokładnie mieszamy.
*Jajka wkładamy do zimnej wody, doprowadzamy do wrzenia, gotujemy 8- 10 minut. Dłuższy czas gotowania może skutkować nieprzyjemnym zapachem jajka i zielonkawą otoczką wokół żółtka. Ugotowane jajka zalewamy zimną wodą, studzimy.

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.