wtorek, 21 lipca 2020

Pesto bazyliowe/ sos bazyliowy z orzeszkami ziemnymi solonymi

To pesto jest taką moją wersją tego popularnego włoskiego sosu. Można się oczywiście spierać czy to polski sos bazyliowy czy pesto bazyliowe. 
Jedno jest pewne warto skorzystać z przepisu. Pesto jest pyszne i bardzo aromatyczne. Ja uwielbiam go nakładać na kanapki :)  

Składniki, których będziemy potrzebować:

  • liście świeżej bazylii z jednej doniczki
  • orzeszki ziemne solone 2 łyżki
  • jogurt naturalny 5 łyżek
  • oliwa z oliwek 3 łyżki
  • czosnek 1 ząbek
  • parmezan tarty 50 g
  • pumpernikiel (ciemny chleb razowy) 1 kromka

Sposób wykonania:
Orzeszki lekko rozbijamy w moździerzu, jeśli boimy się, że noże blendera nie wytrzymają. Pumpernikiel łamiemy na małe kawałki, czosnek obieramy i kroimy w plasterki. 
Liście bazylii myjemy, osuszamy i przekładamy do kielicha blendera. Dodajemy pozostałe składniki. Całość blendujemy na jednolity sos. 

Smacznego.

















10 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam, muszę w końcu spróbować :) Brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izunia to taka moja wersja z pumperniklem. Pesto jest wtedy gęściejsze i można go nawet stosować jako smarowidło na kanapki. Polecam :)

      Usuń
  2. Świetna pasta, szczególnie na dni kiedy nie mamy czasu na gotowanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Wystarczy, że ugotujemy makaron i obiad gotowy. :)

      Usuń
  3. Super, uwielbiam domowe pesto do makaronu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chętnie zjadam na śniadanie, do makaronu lub do placków ziemniaczanych.

      Usuń
  4. Koniecznie będę musiała zrobić, bardzo jestem ciekawa smaku, z orzeszkami musi być super :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej lubię pesto z orzeszkami pinii, ale tych akurat wtedy nie miałam więc dodałam orzeszki ziemne, które czasami lubię sobie pochrupać ;) Tak powstała kolejna fajna i smaczna wersja pesto :)

      Usuń
  5. Super sprawa takie domowe pesto do makaronów czy pizzy.
    Wypróbuję przepis. Dzięki:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.