czwartek, 26 marca 2015

Wielkanocna Pascha

Wypróbowałam kilka wersji tego pysznego deseru i wydaje mi się, że ta jest godna polecenia.
Składniki, których będziemy potrzebować:
  • ser biały tłusty 1 kg
  • cukier 1/2 szklanki
  • masło 12 dkg
  • śmietanka 36% 1 szklanka
  • jajka 5 sztuk
  • cukier waniliowy 1 opakowanie
  • szczypta soli
bakalie:
  • orzechy włoskie (posiekane)
  • kandyzowana skórka pomarańczowa
  • płatki migdałów
  • rodzynki

Sposób wykonania:
Ser biały zmielić. Na garnku z gotującą wodą ułożyć miskę, w której znajdują się jajka, cukier i cukier waniliowy. Produkty ubijać trzepaczką rózgową, aż masa zgęstnieje. Wówczas dodać śmietankę, szczyptę soli, masło i ser (dodawałam partiami, ciągle ubijając masę na parze).
Do gotowej masy serowej wsypać przygotowane wcześniej bakalie. Całość dobrze wymieszać (nadal masa znajduje się na garnku z gotującą wodą).
Masę z bakaliami ubijać na parze jeszcze przez około 5 minut. Odstawić, wystudzić.

Uwaga: Należy pamiętać, aby podczas ubijania masy na parze nie zagotować jej.

Formę do paschy (u mnie była to forma na babkę) wyłożyć gazą. Napełnić masą serową, przykryć gazą, przycisnąć talerzem, wstawić do lodówki na 24 godziny. Po tym czasie rozwinąć gazę, ustawić paschę na szklanym talerzu jak babkę z piasku, zdjąć gazę.
Pascha gotowa, trzeba ją tylko udekorować.

Smacznego.







6 komentarzy:

  1. wow!!! wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ się pięknie prezentuje, jeszcze nie miałam okazji jeść paschy ani jej robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, jest bardzo dobra w smaku, szczerze polecam. Pierwszym razem miałam obawy jak wyjdzie i czy to będzie jakoś smakowało, ale jak już zrobiłam, to teraz bez Paschy nie ma żadnej Wielkanocy :)

      Usuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.