sobota, 12 grudnia 2020

Kompot z suszonych gruszek i octu jabłkowego

Na wigilijnym stole obowiązkowo pojawia się u nas kompot z suszu, są w nim śliwki, gruszki i suszone jabłka.

Dzisiaj proponuje Wam jednak kompot z suszu w nieco innym wydaniu. To taka poświąteczna wersja, kiedy w domu zostały mi już tylko suszone gruszki.



Składniki, których będziemy potrzebować:

  • suszone gruszki (duże) podzielone w ćwiartki 8 sztuk
  • woda 1500 ml
  • ocet jabłkowy 2 łyżki
  • cukier 1- 2 łyżki



Sposób wykonania:

Gruszki zalewamy wodą, doprowadzamy do wrzenia. Kompot gotujemy 10 minut, słodzimy jeżeli jest taka potrzeba i odstawiamy do przestudzenia. Do chłodnego kompotu dodajemy ocet jabłkowy.



Smacznego.





29 komentarzy:

  1. Alez to jest cudowny pomysl! Na pewno smakuje biorac pod uwage, jak pyszne sa gruszki w occie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, gruszki w occie też pychotka. A kompocik polecam 😊

      Usuń
  2. Lubię ocet jabłkowy solo, w takim kompocie na pewno jest pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu nam smakowało, myślę że warto spróbować. 😊

      Usuń
  3. Taki kompot musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kompot z suszu, jestem bardzo ciekawa jak by smakował ten :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super dodatek octu podkręcił smak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł, nigdy nie dodawałam octu jabłkowego, ale na pewno warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzeba matką wynalazków. Nie miałam już jabłek suszonych więc wykorzystałam ocet jabłkowy.

      Usuń
  7. Jak juz u Ciebie swiatecznie. Pyszny kompocik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boże Narodzenie to zdecydowanie moje ukochane święta. Świątecznymi przepisami skracam czas oczekiwania na nie. 😊

      Usuń
  8. Nie próbowałam jeszcze takiego komputu, musi być pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam już jabłek, to postanowiłam wykorzystać ocet jabłkowy dla wzbogacenia smaku. 😊

      Usuń
  9. Nie przepadam za takimi kompotami, ale niektórzy takie lubią :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały przepis na kompot! <3
    Takiego jeszcze nie piłam. Z przyjemnością spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny przepis na świąteczny kompot :) Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysl z octem jablkowym.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.