czwartek, 16 lipca 2020

Knedle z czerstwego chleba

Staram się, żeby w kuchni nic się nie marnowało. Gdy została mi bagietka przeszukałam Internet chcąc znaleźć sposób na wykorzystanie czerstwego pieczywa. Zainteresowały mnie przepisy na knedle, które można zrobić z suchego pieczywa i po przeczytaniu różnych przepisów stworzyłam własną wersję takich knedelków.
Wyszły bardzo smaczne dlatego postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem. Knedle podałam z bazyliowym pesto i barszczem czerwonym.

Składniki, których będziemy potrzebować:

  • bagietka (czerstwa) 150 g
  • mleko 3,2% 500 ml
  • jajko 1 sztuka
  • bułka tarta 2- 3 łyżki
  • sól
  • pieprz czarny mielony


Sposób wykonania:
Mleko doprowadzamy do wrzenia. Gorącym mlekiem zalewamy bagietkę połamaną na drobne kawałki i odstawiamy na godzinę. W zależności od stopnia wysuszenia pieczywa, mleka używamy mniej lub więcej niż podałam w przepisie. Pieczywo powinno stać się miękkie, nasączone płynem. Po godzinie bagietkę blendujemy, dodajemy przyprawy, surowe jajko oraz bułkę tartą, jeśli masa jest zbyt rzadka.

Z masy formujemy kulki wielkości knedli.
W dużym garnku zagotowujemy wodę z odrobiną soli. Uformowane knedle wrzucamy na wrzątek, gotujemy 10 minut od momentu wypłynięcia na powierzchnię. 

Podajemy z bazyliowym pesto i filiżanką barszczu czerwonego.

Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Taka resztkowa kuchnia zawsze najlepiej smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. W ten sposób powstają różne smaczne dania :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie dania zero waste, też nic nie marnuję☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasami warto wykorzystać to co mamy niby już zbędnego i stworzyć fajne danie :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny pomysł kochana :-) do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały i bardzo smakowity recykling w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Cieszę się, że jesteś. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się swoją opinią na temat przepisu, napisz! Ten blog jest dla Ciebie... Do zobaczenia.